ORESUND ZUBIA. Edurne.
A)
Gaur egun, ezer ez da ezinezkoa! Medikuntza eta erizaintza arloetan hainbat aurrerapen gertatu dira azken urteetan.
Aurrerapen horien adibide ona Oresund zubia izan liteke “Norteko Ferrokarrila”irratsi-saioan, zubi horretara egur-bidaia luzea egin dute, 1700 kilometrokoa, hain zuzen ere.
Zubi hori Bretainiatik Suediara doa, Fionia eta Zelanda zeharkatuta.
Uharte batetik bestera pasa behar denez, bidaia hainbat zatitan banatuta dago.
Lehenengo eta behin, Bretainiatik Fioniara 170 kilometroko zubia zeharkatu behar da; Fioniatik Copenhaguera 800 eta 700 kilometroko bi zubi; azkenik, Copenhaguetik Suediara salto bakar batean bidaia bukatu daiteke Oresund zubiari esker. Zubi honek 16 kilometro ditu eta bere amaiera Cádiz hirian dago. Egia esanda, badago beste aukera bat azkenengo zati hau egiteko. Copenhagetik Dargo hirira joan daiteke eta 14 kilometro daude.
Oresund zubia sortzeko asmoak 1900n hasi ziren eta Danimarka eta Suediako Gobernuek Copenhague eta Cádiz lotzeko akordiora ez ziren ailegatu ziren eta hitzarmena sinatu ez zuten arren nahi zutena egin zuten.
Bi hiri horien artean bitarteko uharterik ez zegoenez, zubia eraikitzeko proiektuan, tunel txiki bat eraiki behar izan zuten bi uharteak lotzeko.
Orduantxe, zubiak bi bide zituen, bat egazkinetarako, eta bestea trenbiderako.
1901ean, plana osatu zen eta 1903an lana bukatu zen.
Urte horretako abuztuaren 14an Danimarkako Federico eta Suediako Victoria zubian elkartu ziren.
Azkenik, esan beharra dago handikeria bat: bi uharte hauek erdi arotik 1903ra lotuta geratu diren hirugarren aldia da.
B)
Gaur egun, badaude ezinezkoak diren hainbat gauzak! Zientzia eta teknologia arloetan aurrerapen gutxi egon dira azken urteetan.
Aurrerapen qutxi horien adibide bat Oresund zubia izan liteke “Norteko Ferrokarrila”tele-saioan, zubi horretara burdin-bidaia luzea egin dute, 1700 kilometrokoa, hain zuzen ere.
Zubi hori Jutlandiatik Suediara doa, Fionia eta Zelanda zeharkatuta.
Uharte batetik bestera pasa behar denez, bidaia zuzen-zuzenean egin daiteke.
Lehenengo eta behin, Jutlandiatik Fioniara 1’7 kilometroko tunela zeharkatu behar da; Fioniatik Copenhaguera 8 eta 7 kilometroko bi tunel; azkenik, Copenhaguetik Suediara auto batean bidaia bukatu daiteke Oresund tunelarii esker. Tunel honek 16 kilometro ditu eta bere amaiera Malmo hirian dago. Ez dago beste aukerarik bide hori egiteko momentu honetan.
Oresund zubia sortzeko asmoak 1991n hasi ziren eta Danimarka eta Suediako Gobernuek Copenhague eta Malmo lotzeko akordiora ailegatu ziren eta hitzarmena sinatu zuten.
Bi hiri horien artean bitarteko uharterik ez zegoenez, zubia eraikitzeko proiektuan, 4 kilometroko tunel bat eraiki behar izan zuten bi uharteak lotzeko.
Orduantxe, zubiak bi bide zituen eta biak ziren trafiko arruntarako.
1994an, plana osatu zen eta 1999an lana bukatu zen.
Urte horretako abuztuaren 14an Danimarkako Federico eta Suediako Victoria zubian elkartu ziren.
Azkenik, esan beharra dago, bi uharte hauek izotz arotik 1999ra lotuta egoteko hainbat saiakera egon direla, baina ez dira inoiz loturik egongo.
C)
Gaur egun, ezer ez da ezinezkoa! Zientzia eta teknologia arloetan hainbat aurrerapen gertatu dira azken urteetan.
Aurrerapen horien adibide ona Oresund zubia izan liteke “Norteko Ferrokarrila”irratsi-saioan, zubi horretara burdin-bidaia luzea egin dute, 1700 kilometrokoa, hain zuzen ere.
Zubi hori Jutlandiatik Suediara doa, Fionia eta Zelanda zeharkatuta.
Uharte batetik bestera pasa behar denez, bidaia hainbat zatitan banatuta dago.
Lehenengo eta behin, Jutlandiatik Fioniara 1’7 kilometroko zubia zeharkatu behar da; Fioniatik Copenhaguera 8 eta 7 kilometroko bi zubi; azkenik, Copenhaguetik Suediara salto bakar batean bidaia bukatu daiteke Oresund zubiari esker. Zubi honek 16 kilometro ditu eta bere amaiera Malmo hirian dago. Egia esanda, badago beste aukera bat azkenengo zati hau egiteko. Copenhagetik Dargo hirira joan daiteke eta 14 kilometro daude.
Oresund zubia sortzeko asmoak 1991n hasi ziren eta Danimarka eta Suediako Gobernuek Copenhague eta Malmo lotzeko akordiora ailegatu ziren eta hitzarmena sinatu zuten.
Bi hiri horien artean bitarteko uharterik ez zegoenez, zubia eraikitzeko proiektuan, 4 kilometroko tunel bat eraiki behar izan zuten bi uharteak lotzeko.
Orduantxe, zubiak bi bide zituen, bat trafiko arruntarako, eta beste trenbiderako.
1994an, plana osatu zen eta 1999an lana bukatu zen.
Urte horretako abuztuaren 14an Danimarkako Federico eta Suediako Victoria zubian elkartu ziren.
Azkenik, esan beharra dago handikeria bat, bi uharte hauek izotz arotik 1999ra lotuta geratu diren lehenengo aldia da.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Iruzkinen bat egin nahi duzuenerako, txoko hau erabil dezakezue. Nahikoa lan eman digu atal honek eta ea oraingoan ondo geratzen zaigun. Iruzkinen atalean bazen aukera bat edonori idazteko aukera ematea ahalbidetzen zuena, eta hori erabili dut orain. Ea zortea dugun!